آموزشگاه آرایشگری هنر آموزان

آموزش دوره های کوتاهی مو،رنگ مو، آرایش

آموزشگاه آرایشگری هنر آموزان

آموزش دوره های کوتاهی مو،رنگ مو، آرایش

آموزش دوره های کوتاهی مو،رنگ مو، آرایش

۳ مطلب در آبان ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

چگونه آرایش ساده و روزانه داشته باشیم؟

آرایش ساده روزانه باید به گونه ای باشد که نواقص صورت را بپوشاند و ساختار صورت را به درستی نشان دهد و چشمان شما را زیباتر کند. زدن یک کرم پودر معمولی، آرایش چشم ملایم و یک رژ کم رنگ ظاهر شما را زیبا و معمولی جلوه می دهد. دوره های آموزش آرایش صورت  ،  آموزش خودآرایی  و دیگر دوره های تخصصی در آموزشگاه آرایشگری هنرآموزان برگزار می شود.

آرایش ساده

آماده کردن صورت

برای داشتن آرایش ساده رعایت این نکات ضروری و مهم است. صورت خود را بشویید، قبل از آرایش کردن در صبح صورت خود را با آب ولرم بشویید و با یک حوله نرم پوست  خود را خشک کنید. از شستن صورت با آب داغ خودداری کنید زیرا به مرور زمان باعث شکسته شدن و پیری پوست می شود.

آرایش ساده

پاکسازی پوست

با یک براش کوچک پوست صورت را پاکسازی کنید، سعی کنید هفته ای یکبار این کار را انجام دهید. پوست صورت برای افراد زیر 30 سال هفته ای یکبار و برای افراد بالای 30 سال هفته ای دو بار نیاز به پاکسازی پوست دارد.

آرایش ساده

استفاده از ماسک صورت راه دیگری برای محافظت از پوست است، از ماسک های خانگی که شامل ماسک تخم مرغ ، ماسک جای جوش ، ماسک پوست چرب و ... می باشد، می توانید استفاده کنید. برای استفاده از ماسک های صورت باید آشنایی کامل با انواع پوست صورت داشته باشید سپس ماسک صورت مناسب با پوست خود را انتخاب کنید.

آرایش ساده

مرطوب کننده پوست

گام بعدی در آرایش ساده استفاده از مرطوب کننده سازگار با پوست صورت است. کرم مرطوب کننده را روی صورت خود بصورت ضربه ای و دورانی ماساژ دهید تا جذب پوست شود، پشت چشم ها، لب و بینی را فراموش نکنید. چند دقیقه صبر کنید تا کاملا جذب پوست شود.

آرایش ساده

کرم زیر ساز

از یک فونداسیون متناسب با رنگ و نوع پوست خود استفاده کنید. فونداسیون مایع انتخاب خوبی برای بیشتر پوست ها است، همچنین می توانید از مرطوب کننده رنگی استفاده کنید. اگر پوست چربی دارید ازفونداسیون فشرده استفاده کنید. در فروشگاه، رنگ کرم را با پوست فک خود تست کنید و از هماهنگ کردن رنگ ان با پشت دست خودداری کنید زیرا با رنگ صورت متفاوت است. با استفاده از براش، پد و یا انگشتان کرم را روی پوست بزنید و به خوبی پخش کنید.

آرایش ساده

از زدن بیش از حد کرم برای پوشاندن نواقص پرهیز کنید، زیرا این کار فقط صورت شمارا مصنوعی می کند. از کانسیلر متناسب بار رنگ و نوع پوست استفاده کنید یا اگر زیر چشمهایتان سیاه است از کانسیلر روشن استفاده کنید. با استفاده از براش یا انگشتان خود کانسیلر را زیر چشمها بزنید این کار باعث می شود تا چشمهایی روشن تر و گیراتر داشته باشید.

اگر می خواهید آرایشتان خیلی طبیعی جلوه کند می توانید از کانسیلر چشم پوشی کنید همه این ها بستگی به نوع آرایش و هدف آرایش شما دارد.

کرم پودر

از یک کرم پودر متناسب با رنگ پوست خود استفاده کنید. با استفاده از یک براش با حرکات دورانی کرم را روی پوست پخش کنید این کار به دوام آرایش شما کمک می کند و زمان بیشتری آرایش ساده را روی پوست شما نگه می دارد. از کرم پودر تیره می توانید برای سایه انداختن روی پوست استفاده کنید.

آرایش ساده

از کرم پودر با تن صورتی می توانید برای بهتر شدن ترکیب رنگ صورت استفاده کنید و روی خط لبخند و چانه بزنید.

آرایش چشم

سایه چشم را متناسب با رنگ چشم خود بزنید، قهوه ای، طلایی، طوسی و تن های آبی انتخاب های خوبی هستند. از رنگ های روشن پرهیز کنید. از یک رنگ سایه به عنوان رنگ پایه استفاده کنید این سایه بهتر است متناسب با رنگ کرم پودرتان باشد، با استفاده از شوت سایه یا انگشت خود تا زیر ابرو ها این سایه را بزنید و از یک رنگ متوسط برای پشت پلک استفاده کنید.

آرایش ساده

از یک خط چشم سیاه، قهوه ای یا سورمه ای استفاده کنید و یک خط صاف و تمیز فقط روی پلک بالایی بکشید. از ریمل برای هردو پلک استفاده کنید. هم ریمل سیاه و هم قهوه ای مناسب این نوع آرایش ساده است، اگر نمی خواهید از ریمل استفاده کنید از فرمژه برای زیباتر کردن چشم می توانید استفاده کنید.

آرایش ساده

آرایش لب

از یک رژ لب کمرنگ یا حتی برق لب می توانید برای اتمام این آرایش استفاده کنید، از زدن رژهای خیلی تیره پرهیز کنید از خط لب های خیلی روشن تر یا خیلی تیر از رنگ رژ لب پرهیز کنید، اگر می خواهید از رژ های روشن استفاده کنید می توانید روی لب پایینی کمی بزنید و لب ها را بهم بمالید و در آخر با گذاشتن یک دستمال روی لب چربی اضافی را برای دوام بیشتر رژ بگیرید.

آرایش ساده

به همین راحتی می توانید آرایش ساده ای برای صورت  خود داشته باشید.

آرایش ساده

  • مهناز محمدی
  • ۰
  • ۰

آشنایی با انواع پوست

اگر می خواهید از پوست صورت خود مراقبت کنید، باید انواع پوست را بشناسید. انجام مراقبت و پاکسازی پوست اگر متناسب با جنس پوست نباشد به پوست آسیب جدی ای وارد می کند. در این مقاله به معرفی انواع پوست پرداخته شده است. همچنین آموزش دوره پاکسازی پوست از دوره های آموزشگاه آرایشگری هنرآموزان می باشد که زیر نظر سازمان فنی حرفه ایی آموزش داده می شود  .دوره آموزش آرایش صورت و دیگر دوره های تخصصی در آموزشگاه هنر آموزان برگزار می شود.

پوست معمولی

پوست معمولی پوست شفاف، صاف، قابل انعطاف و الاستیک است. در این جنس پوست ها غدد چربی به طور طبیعی چربی ترشح می کنند و رطوبت پوست نرمال است. در این جنس از پوست ها به خاطر ترشح چربی نرمال منافذ باز و جوش های سر سیاه وجود ندارد. پوست معمولی یکی از زیباترین انواع پوست صورت محسوب می شود.

انواع پوست

پوست چرب

در پوست های چرب، غدد چربی بیش از حد نرمال سالانه (حدودا 2 گرم) چربی ترشح می کنند و پوست چرب همیشه براق است. در این نوع پوست، چربی روی سلول های مرده پوست را می گیرد و سلول های مرده به راحتی از روی پوست جدا نمی شوند. علت چرب شدن پوست مربوط به مشکلات داخلی و خارجی همچنین زمینه ارثی،‌ عدم تعادل در سیستم عصبی مثل هیجان های زندگی، استفاده از برخی داروهای خاص، رژیم غذایی، آب و هوا، استفاده از کرم های خاص و بهداشتی می باشد.

انواع پوست

 پوست خشک

پوست های خشک نازک، کشیده شده و دارای چین و چروک هستند. به علت رطوبت کم، پوست صورت پوسته پوسته می شود. اگر پوست رطوبت کافی نداشته باشد دچار خارش و سوزش می شود. این نوع پوست ها به حرارت، نور خورشید، گرد و غبار حساس بوده و بعد از استفاده از صابون های قلیایی دچار مشکل می شود.

علت خشک شدن پوست ترشحات کم غدد، کم شدن رطوبت پوست و آب کم بدن است. کم شدن ترشح غدد چربی دلایل متفاوتی دارد، مهمترین آن عملکرد نادرست سیستم عصبی، اختلالات هورمونی مخصوصا هورمون جنسی و رژیم غذایی می باشد. پوست های خشک به علت نداشتن رطوبت و چربی ایده ال نسبت به پوست های دیگر زودتر پیر می شود. برای این جنس پوست میبایست از آبرسان های گیاهی یا دارویی مناسب استفاده شود. قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید حتما از ضد آفتاب استفاده کنید.

انواع پوست

 پوست مختلط

افرادی که پوست مختلط دارند، دارای پوست چرب، خشک یا معمولی می باشند. پوست ناحیه پیشانی و بینی چرب و بقیه نواحی پوست مانند اطراف چشم و گونه ها خشک یا معمولی است. در قسمت های چرب پوست، احتمال جوش زدن و قسمت های خشک پوست، مستعد چین و چروک است. قسمت های چرب پوست بهتر است با صابون قلیایی شسته شود و قسمتهای خشک با شوینده معمولی شسته شود. قسمت های خشک پوست را مرطوب کنید و قسمتهای چرب را مرتب از چربی پاک کنید.

انواع پوست

  • مهناز محمدی
  • ۰
  • ۰

همه چیز در رابطه با اکستنشن مو

اکثریت خانم ها به موهای بلند و پرپشت علاقه مند هستند. اما متاسفانه همه این افراد سرعت رشد موی مناسبی ندارند و یا در بلند شدن موها تعجیل دارند. اکستنشن مو یکی از روش هایی است که با استفاده از آن می توان به موهای بلند تر و همچنین حجیم تری دسترسی یافت. در ادامه رایج ترین انواع اکستنشن مو را در دو دسته از روش های اکستنشن مو سرد و اکستنشن مو گرم به شما معرفی خواهیم کرد. همچنین علاقه مندان به آموزش اکستنشن مو به صورت حرفه ایی را دعوت میکنیم تا در دوره های تخصصی انواع اکستنشن مو  آموزشگاه آرایشگری هنرآموزان شرکت نمایند .

آموزش اکستنشن

اکستنشن مو چیست؟

افزایش طول و حجم مو با استفاده از موی طبیعی یا مصنوعی را اکستنشن مو می گویند. روش های مختلفی برای اکستنشن مو وجود دارد که در این بخش به معرفی آن می پردازیم. اکستنشن مو به وصل کردن موهای مصنوعی به موهای طبیعی گفته می شود. با استفاده از این روش می شود موهای مصنوعی بلند، رنگی و حالت دار را به مدت طولانی، به موهای طبیعی بدون دیده شدن نصب کرد. اگر موهای کم حجم و کوتاهی دارید و بنا به دلایلی نمی توانید موهای خود را رنگ کنید، این مقاله را تا آخر مطالعه کنید.

اکستنشن مو

انواع جنس موهای مورد استفاده شده برای اکستنشن

برای اکستنشن مو از 2 نوع مو موی مصنوعی و موی طبیعی استفاده می شود. موهای مورد استفاده برای اکستنشن مو را می توانید از فروشگاه های لوازم آرایشی تهیه کنید. مو‌یی که برای اکستنشن انتخاب می کنید، بهتر است شبیه موهای خودتان باشد.

موهای مصنوعی:

این نوع موی مورد استفاده در اکستنشن مو، از کراتین و پلاستیک تشکیل شده و شبیه موهای طبیعی می باشند. این نوع مو متأسفانه به علت پلاستیک بودن، براق و درخشان هستند.

موهای طبیعی:

این نوع موها کیفیت بالاتری دارند. موهای طبیعی مورد استفاده برای اکستنشن مو، برزیلی، هندی و مالزیایی بالاترین کیفیت را دارند. این نوع موها قابلیت صاف، فر و رنگ کردن را دارند.

اکستنشن مو انواع

انواع اکستنشن مو

انجام اکستنشن مو با دو روش کلی از نظر درجه حرارت انجام می شود. روش سرد و روش گرم.

اکستنشن سرد:

این روش اکستنشن مو بدون استفاده از دستگاه های حرارتی انجام می شود. در این نوع اکستنشن، چسب گیاهی کراتین و حلقه های فلزی مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از حلقه های فلزی برای موهای حجیم و ضخیم مناسب تر است. اکستنشن سرد را می شود با استفاده از کلیپس، دوخت مو، اکستنشن بافت، اکستنشن ریسه‌ای و اکستنشن با رینگ انجام داد.

اکستنشن گرم:

اکستنشن گرم با استفاده از دستگاه های حرارتی انجام می شود. در این روش اکستنشن مو با استفاده از چسب و لیزر انجام می شود. استفاده از چسب های رولی و دورو، جدترین روش اکستنشن مو است.

انواع اکستنشن مو

انواع اکستنشن مو نوار چسبی

اکستنشن سرد نوار چسبی یا همان اکستنشن مو چسبی از جدیدترین فناوری در اکستنشن سرد است. تقریبا میشه گفت غیر قابل تشخیصه و پوشیدن آن بسیار راحت است. همچنین میزان آسیب بسیار کمتری نسبت به سایر مدل ها به موها می زند . نوار چسب این اکستنشن ها به طول 4 سانتی متر و عرض 1 سانتی متر است.

انواع اکستنشن مو نوار چسبی

این نوار چسب فشرده از جنس پلی اورتان است. پلی اورتان در ظاهر یک لاستیک شفاف انعطاف پذیر اما محکم است که موهای سر را در جای خود نگه می دارد.  پلی اورتان مقاوم در برابر حرارت و ضد آلرژی است. هر دسته از این اکستنشن تقریبا حاوی 2.5 گرم مو است و در هر دو سمت چسب دارد . بزرگترین فایده پانل های اکستنشن نوار چسبی پلی اورتان این است که قابل استفاده مجدد نیز می باشد.

انواع اکستنشن مو چسبی

انواع اکستنشن سرد با کراتین

از ساده ترین انواع اکستنشن مو می توان از اکستنشن مو سرد با کراتین نام برد. در این نوع اکستنشن مو کراتینه ، از هیچ دستگاهی استفاده نمی‌شود، اکستنشن سرد با بهره گیری از چسب گیاهی به نام کراتین انجام می شود که با استفاده از آن می توان موهای مصنوعی را به سر شخص متصل کرد.

اکستنشن مو سرد کراتینه

با استفاده از چسب کراتین دسته موی به طول 4 تا 5 سانتی متر به موها متصل می گردد و با استفاده از ریمور به آسانی و بدون آسیب رسیدن به موها برداشته می شود. می توان اشاره نمود که نصب این اکستنشن که با نام تیپی یا استیکری شناخته می شود، در زمان کوتاهی نیز انجام می پذیرد.

اکستنشن مو کراتینه

انواع اکستنشن مدل کلیپسی

نصب این نوع اکستنشن، خیلی راحت و سریع انجام می‌شود و برای مواقعی که زمان کافی ندارید، استفاده از اکستنشن کلیپسی پیشنهاد می‌شود. البته بهتر است که در هنگام خواب آن‌ها را از موهایتان جدا کرده و در روز، دوباره آن‌ها را نصب کنید.

این اکستنشن‌ها به صورت مصنوعی و طبیعی موجود هستند و موها در نزدیک ریشه به یک کلیپس متصل می‌شوند و از همین طریق در بین موهای طبیعی نصب می‌شوند. یک ست اکستنشن کلیپسی، به طور معمول، دارای هشت نوار مو است. همچنین طول و عرض‌ این نوع اکستنشن بین ۵ تا ۲۰ سانتی‌متر است.

اکستنشن مو کلیپسی

اکستنش بوسیله دوخت

انواع اکستنشن بوسیله دوخت  به شما این امکان  را می دهد به راحتی به حجم موی دلخواه خود برسید.این اکستنشن دوختنی به صورت دسته ایی موی پرده ای شکل با انتهای دوخته شده است که با توجه به نیاز شما می توانید با روش هایی مانند بافندگی و دوخت و ریز حلقه ها برای اتصال آن استفاده کنید.

اکستنشن مو بافتنی

روشی که شما برای استفاده انتخاب می کنید ، بسته به نوع ماندگاری آنها متفاوت است. در خصوص ماندگاری می توان گفت که 4 تا 6 هفته بسته به نوع نگهداری می توانند دوام داشته باشند .

اکستنشن مو دوختنی

 

انواع اکستنشن حلقه ایی و میکرو حلقه ایی

اکستنشن حلقه ایی یکی از انواع اکستنشن است که نیاز به چسب ندارد و بسیار طبیعی جلوه می کند. در این مدل رشته های مو در انتها به حلقه ایی متصل شده اند. این حلفه وسیله ارتباطی اکستشن با ریشه موواقعی است . اکستشن حلقه ایی در دو مدل نرمال و میکرو در بازار موجود است که تفاوت آن ها در قطر حلقه و دسته های مو می باشد.

اکستنشن مو حلقه ایی

 

انواع اکستنشن دم اسبی

این مدل اکستنشن که نصب بسیار آسان دارد از انواع اکستنشن سرد و در دسته مو کلیپسی یا بافتنی قرار دارد. این دسته مو فقط برای موهای بسته و دم اسبی کاربرد دارد. و کاملا موقت است و فقط برای یک روز می تواند دوام داشته باشد. اما نصب آسان و راحت و سریع دارد. و قابلیت چند بار استفاده را دارد.

اکستنشن مو دم اسبی

انواع اکستنشن حرارتی

اکستنشن حرارتی یکی از انواع اکستنشن گرم  است که با کمک دستگاه انجام می‌شود و شامل اکستنشن با چسب مخصوص حرارتی است، که هر دو به وسیله دستگاه و با حرارت انجام می‌گردد. استفاده از چسب‌های رولی و دو رو، جدیدترین نوع اکستنشن گرم است.

اکستنشن مو حرارتی

انواع اکستنشن مو با ماشین

امروز ماشین های اتومات اکستنشن نیز وارد بازار شده اند که انواع اکستنشن ماشینی در متد های بافتی و حرارتی را پشتیبانی می کنند . این روش ها نسبتا منظم تر و سریع تر خواهند بود. اما از نظر هزینه ایی به صرفه نخواهند بود چون ماشین ها حتما باید کارتیژ و دسته های اکستنشن مخصوص خود را داشته باشند.

اکستنشن مو ماشینی

جدیدترین روش اکستنشن مو با لیزر

بهترین و ماندگارترین روش اکستنشن  که امروزه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، اکستنشن با لیزر است. که به سبب آنکه بسیار محو است، در جلو سر نیز می توان از آن بهره مند شد.

این دستگاه به گونه ای طراحی شده است که میزان حرارت آن را می توان تعیین نمود. که همین امر سبب می گردد تا با استفاده از آن آسیبی به موها وارد نشود.

در این دستگاه نیز از چسب کراتینه استفاده می شود. در اکستنشن لیزری، موهای انتخاب شده، با چسب کراتینه و توسط اشعه دستگاه لیزر، لابه لای موها نصب می‌شوند.

اکستنشن مو لیزری

مراقبت از موهای اکستنشن شده

بعد از اکستنشن باید نکات مربوط به مراقب و نگهداری موها به خوبی انجام شود تا ماندگاری آن ها بیشتر شود.

از یک برس نرم و مخصوص برای شانه زدن استفاده شود.

همچنین از تاف بر روی موهای اکستنشن شده استفاده نشود.

هنگام شانه کردن موهای اکستنشن شده، موها را آرام از سمت بالا رو به پایین شانه کنید.

موقع خواب، موهای خود را برای جلوگیری از کشیده شدن و گره خوردن، در بالای سر جمع کنید.

برای شستشوی موها از شامپوهایی که فاقد سولفات هستند استفاده کنید. از شامپوهای نرم کننده در ریشه ی موها استفاده نکنید.

از محصولات سیلیکونی و حالت دهنده موها مانند تافت و ... خودداری کنید. این محصولات موهای اکستنشن شده را جدا می کند.

رنگ کردن موهای خود را به آرایشگر بسپارید.

پس از گذشت 6 الی 8 هفته موهای اکستنشن شده را ترمیم کنید.

ریموور اکستنشن  را به آرایشگری که اکستنشن را انجام داده بسپارید.

اکستنشن مو

مزایای موهای اکستنشن شده

امروزه اکستنشن بین خانم ها رواج پیدا کرده است. مزایای این روش زیبایی عبارتند از:

  • استفاده از موهای رنگی برای اشخاصی که قادر به رنگ کردن مو نیستند.
  • پرپشت شدن مو
  • زیبایی موها
  • بلندی مو

اکستنشن مو

 

معایب موهای اکستنشن شده

موهای اکستنشن شده در کنار مزایایی که دارد دارای معایبی نیز است. قبل از انجام اکستنشن به این معایب توجه داشته باشید.

  • صرف هزینه برای اکستنشن، ترمیم و ریموور مو
  • انجام مراقبت های خاص
  • بروز سردرد و میگرن
  • خوابیدن سخت
  • بروز حساسیت
  • ریزش موها

 

  • مهناز محمدی