آموزشگاه آرایشگری هنر آموزان

آموزش دوره های کوتاهی مو،رنگ مو، آرایش

آموزشگاه آرایشگری هنر آموزان

آموزش دوره های کوتاهی مو،رنگ مو، آرایش

آموزش دوره های کوتاهی مو،رنگ مو، آرایش

  • ۰
  • ۰

صاف کردن مو

 

موی صاف یکی دیگر از عوامل تأثیر گذار بر زیبایی است. موهای صاف برای کشیده نشان دادن صورت های گرد و چاق و جلوه بیشتر چهره مفید است. علت های وزی ناخوشایند مو عبارتند از: نداشتن رطوبت کافی مو، کم‌آب شدن بدن، فر کردن دائمی مو، شامپوهای شیمیایی قوی، دوش آب گرم، شانه نکردن موها قبل از دوش گرفتن، رنگ کردن مداوم موها، استفاده بیش از حد از سشوار و اتوی مو، آلودگی، آب و هوا و استرس .

صاف کردن مو

 

روش های صاف کردن مو

روش های متعددی برای صاف کردن مو وجود دارد. متداول ترین روش ها عبارتند از:

روش غیر دائمی صاف کردن مو با حرارت ملایم

  • در این روش با استفاده از حرارت ملایم سشوار و اتو، پیوندهای هیدروژنی مو از بین می رود. زنجیره های کراتینی مو تغییر می کند و مو موقت صاف می شود. پس از شستشو، مو صافی و زیبایی خود را از دست داده و به حالت اول خود برمی گردد.

صاف کردن مو

روش های شیمیایی برای صاف کردن مو

  • صاف کردن مو با روش های شیمیایی، پیوندهای قوی دی سولفیدی مو را شکسته و حالت مو را تغییر می دهد. روش شیمیایی صاف کردن مو به شکل دائمی و نیمه دائمی انجام می شود. کراتینه از جمله روش های صاف کردن دائم مو هست که در سرفصل های دوره تخصصی آموزش رنگ مو   آموزشگاه آرایشگری هنرآموزان تدریس میگردد

صاف کردن مو

روشهای خانگی برای صاف کردن مو

  • برای صاف کردن مو با روش های خانگی و بدون ضرر، این مقاله را مطالعه کنید. در مقالات بعدی شما را با روش های شیمیایی، صاف کردن دائمی مو آشنا می کنیم.

صاف کردن مو

معرفی برخی روش های خانگی صاف کردن مو

صافی با عسل طبیعی

  •  عسل یکی از آب رسان های طبیعی مو است. برای درخشندگی، آب رسانی و نرم شدن موها از مخلوط عسل و آب استفاده کنید. پس از رقیق کردن عسل با آب، مواد را روی موها بمالید و پس از 30 دقیقه موهای خود را با شامپو شسته و از نرم کننده استفاده کنید. می توانید عسل را با ماست، موز، لیمو و شیر رقیق کرده و استفاده کنید.

صاف کردن با عسل

روغن نارگیل و ویتامین E

  • ویتامین E و روغن نارگیل برای رفع وزی و خشکی مو از زمان های قدیم مورد استفاده قرار می گیرد. در ترکیب مواد، مقدار ویتامین E می بایست از روغن نارگیل بیشتر باشد. این دو روغن طبیعی را پس از مخلوط کردن در ظرف در داری نگه داری کنید. هفته ای 2 بار، کف سر خود را با ترکیب این دو روغن ماساژ داده و پس از 45 دقیقه موهای خود را بشویید.

صاف کردن مو با روغن نارگیل و ویتامینe

ماساژ شیر نارگیل

  • استفاده از ترکیب این 2 پروتئین مفید، برای رفع وزی و خشکی مو مفید است. ترکیب شیر و نارگیل را روی حرارت ملایم و غیر مستقیم بگذارید تا گرم شوند. مخلوط شیر نارگیل را روی موهای خود بمالید. پس از 30 دقیقه موهای خود را با شامپو و نرم کننده بشویید.

صاف کردن مو با شیر نارگیل

تخم مرغ و روغن بادام

  • مخلوط تخم مرغ و روغن بادام علاوه بر صاف کردن مو، ریزش مو را کاهش می دهد. به علت وجود پروتئین های تخم مرغ، فولیکول های آسیب دیده ی مو ترمیم می شوند. روغن بادام، خاصیت نرم کنندگی دارد. تخم مرغ و روغن بادام را خوب هم بزنید و از صافی رد کنید. ریشه موی خود را به مواد آغشته کنید. پس از گذشت 45 دقیقه موهای خود را بشویید. مخلوط تخم مرغ و روغن بادام برای صاف کردن مو بسیار مفید است.

صاف کردن مو با تخم مرغ و روغن بادام

ماسک آلوئه ورا

  • آلوئه ورا، مرطوب کننده طبیعی مو است. با مخلوط آلوئه ورا با یکی از روغن های گیاهی، ریزش مو نیز متوقف می شود. ژل آلوئه ورا را روی پوست سر خود بمالید و ماساژ دهید. پس از 30 دقیقه موها را بشویید. این روش را 2 بار در هفته انجام دهید.

صاف کردن مو با آلوئه ورا

شستشو با ماءالشعیر

  • یکی از راه های صاف کردن مو، استفاده از ماءالشعیر است. وجود پروتئین و ویتامین B برای تغذیه موها مفید است. ماءالشعیر موها را در برابر آلودگی ها و ناخالصی ها محافظت می کند. ماءالشعیر را در ظرفی بریزید و بگذارید شب تا صبح بماند. پس از شستشوی موها، کف سر خود را با ماءالشعیر مالش دهید. پس از 20 دقیقه موهای خود را با آب سرد بشویید. این درمان را یک هفته در میان انجام دهید.

صاف کردن مو با ماء الشعیر

ماساژ با سرکه سیب

  • سرکه سیب برای صاف و حفظ رطوبت مو بسیار مفید است. سرکه سیب PH کف سر را متعادل نگه می دارد و کوتیکول های باز مو را می بندد. با بسته شدن کوتیکول ها باز، رطوبت موها از بین نمی رود. سرکه سیب و آب سرد را مخلوط کنید. پس از شستشوی مو، با مخلوط رقیق سرکه و آب، موهای خود را آب کشی کنید. پس از چند دقیقه موهای خود را با نرم کننده بشویید. برای رفع وزی مو، هفته ای 1 بار از این روش استفاده کنید.

صاف کردن مو با سرکه سیب

ماساژ با سس مایونز

  • سس مایونز برای تغذیه مو بسیار مفید است. سس مایونز را می توانید با روغن بادام و تخم مرغ نیز مخلوط کرده و استفاده کنید. برای رفع ریزش مو، درخشندگی و صاف شدن موها 2 بار در هفته از سس مایونز برای تغذیه موی خود استفاده کنید. سس مایونز را روی کف سر خود بمالید. موها را با کلاه پلاستیکی مخصوص رنگ یا پلاستیک بپوشانید. پس از گذشت 15 دقیقه موهای خود را بشویید.

صاف کردن مو با سس مایونز

صاف کردن مو حنا

  • حنا برای تقویت و صاف کردن مو مفید است. پودر حنا را با چای یا قهوه مخلوط کنید. حنای مخلوط شده را شب به موهای خود بمالید. صبح موهای خود را با شامپو بشویید. برای داشتم موی صاف هفته ای 1 بار از این ماسک گیاهی استفاده کنید.

صاف کردن مو با حنا

ماساژ کف سر با روغن های داغ

  • ماساژ کف سر با روغن های داغ، یکی از درمان های مفید برای ریزش و وزی مو است. روغن داغ به ریشه و فولیکول های مو نفوذ کرده و مو را تقویت می کند. روغن های آرگان، نارگیل، جوجوبا زیتون برای ماساژ کف سر مفید هستند. ماساژ کف سر با روغن داغ برای رفع استرس نیز مفید است. روغن سازگار با موی خود را در ظرفی بریزید. سپس ظرف حاوی روغن را داخل ظرف بزرگ ‌تر که حاوی آب داغ است، بگذارید. کف سر خود را به آرامی با روغن داغ، 15 دقیقه ماساژ دهید. موهای خود را با حوله پوشش دهید. پس از 30 دقیقه موها را با شامپو و نرم کننده بشویید. این درمان را برای صاف شدن موها، 2 بار در هفته انجام دهید.

ماساژ کف سر با روغن های داغ

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی