آموزشگاه آرایشگری هنر آموزان

آموزش دوره های کوتاهی مو،رنگ مو، آرایش

آموزشگاه آرایشگری هنر آموزان

آموزش دوره های کوتاهی مو،رنگ مو، آرایش

آموزش دوره های کوتاهی مو،رنگ مو، آرایش

  • ۰
  • ۰

اپیلاسیون چیست؟

اپیلاسیون در یک کلام حذف موهای زائد بدن است. در اپیلاسیون به دلیل حذف موهای زائد بدن از ریشه، رشد موی اپیلاسیون شده به تاخیر می افتد. استفاده از موم، لیزر، نخ، الکترولیز و ... از متداول ترین روش های اپیلاسیون است. اپیلاسیون یکی از شاخه های اصلی در آموزش آرایشگری است. در این مقاله به معرفی انواع روش های اپیلاسیون پرداخته شده است. هنرجویانی که به دنبال آموزش اپیلاسیون بدن و یا دوره هایی همچون آموزش مراقبت و پاکسازی از پوست به صورت صحیح و اصولی همراه با مدرک رسمی از سازمان فنی و حرفه ای هستند می توانند به مراجعه به آموزشگاه آرایشگری هنرآموزان از کلاسهای این آموزشگاه بهره مند گردند.

اپیلاسیون

موچین

این روش اپیلاسیون برای موهای زائد ابرو و موهای زبر و کوتاه استفاده می شود. برای اینکه درد کندن مو به حداقل برسد، موها را موازی با جهت رشد آنها بکنید (در ابروی سمت راست، به سمت راست و در ابروی سمت چپ، به سمت چپ بکشید).

اپیلاسیون

نخ

استفاده از نخ برای رفع موهای زائد، بند انداختن گفته می شود. بند انداختن یکی از روش های مطمئن و قدیمی می باشد. امروزه بند اندازهای برقی این روش اپیلاسیون را راحت تر کرده است.

اپیلاسیون

موم

اندام فوقانی، زیربغل، کشاله ران، اندام تحتانی و... را با استفاده از موم می توانید به راحتی در منزل موهای زائد را از بین ببرید. اپیلاسیون موم به دو روش گرم و سرد استفاده می شود.

  • موم گرم: این روش برای از بین بردن موهای ظریف و بلند مناسب است. ابتدا موم را با دمای مناسب گرم کنید و روی منطقه مورد نظر از بدن موم قرار داده، سپس بر روی آن پارچه قرار دهید و سریع به وسیله پارچه موم را از بدن جدا کنید.
  • موم سرد: در این روش موم را بر روی نوارهای مخصوص که از قبل آماده کرده اید، قرار دهید سپس نوار را روی منطقه مورد نظر گذاشته و موهای زائد را از بدن جدا کنید. قبل از استفاده از این روش از پودر بچه استفاده کنید تا موم به بدن نچسبد و پوست بدن آسیب نبیند.

اپیلاسیون

اپیلاسیون با لیزر

یکی از بهترین روش های رفع موهای زائد استفاده لیزر می باشد که برای صورت، زیر بغل، پاهای خانم ها، ریش و نواحی کمر آقایان کاربرد دارد. در این روش با ضعیف شدن فولیکول مو رشد موی زائد به تاخیر می افتد. لیزر به جلسات 4 تا 8 بار در ماه نیاز دارد. البته این امر به ناحیه‌ی تحت درمان بستگی دارد. در هر جلسه ی لیزر 10 تا 30 درصد موی زائد از بین می رود.

اپیلاسیون

اپیلاسیون الکترولیز

با روش الکترولیز می‌توان موهای زائد را بصورت دائمی از بین ببرد و یا حداقل تعداد آنها را برای همیشه کم کرد. در این روش یک سوزن بسیار نازک را در سطح پوست از سوراخ مو وارد بدن می کنند و سپس با استفاده از انرژی الکتریکی و تولید حرارت، فولیکول مو را می‌سوزانند. این روش می بایست توسط افراد متخصص انجام شود. الکترولیز بر عکس لیزر وقت گیر و پرهزینه می باشد و دوره درمان زیاد است.

اپیلاسیون

اپیلاسیون با کرم های موبر

کرم موبر درمان سطحی برای موهای زائد است. بر خلاف روش های گفته شده مو سریع رشد می کند. البته به خاطر قلیایی بودن کرم های موبر و صدمه دیدن کراتین مو رشد مو نسبت به اپیلاسیون با تیغ و ژیلت کمتر است. چون این روش به ریشه صدمه نمی‌رساند. تقریبا هر هفته باید از کرم‌های موبر استفاده شود.

اپیلاسیون

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی